Het klantenportaal "Mijn ROgeo" is de start voor elk gebiedsgerelateerd vraagstuk. Het is een service die is opgezet om met name planeconomen, juristen en taxateurs te ondersteunen bij het verkrijgen van gegevens over een gebied. Hiermee kan veel tijd worden bespaard en worden gegevens goed en veilig bewaard.
Hoe werkt het?
In het klantenportaal op een online kaartviewer selecteer je met een paar kliks jouw projectgebied. Van dat gebied kan een aantal zaken geautomatiseerd opgevraagd worden. Door (geo)data te combineren zoals de kadastrale percelen, eigendommen, BAG, gepubliceerde ruimtelijke plannen en vigerende enkelbestemmingen, ontstaat er een visueel juridisch ondersteunend document. Dit is een goede basis om jouw Gebiedsdossier op te bouwen, analyses en berekeningen mee te maken en te delen met jouw projectteam en derden.
Welke Webservices worden hierbij gebruikt?
De Kaartviewer is een veel gebruikte tool die ROgeo haar klanten biedt om zaken op een kaart inzichtelijk te maken. Door middel van de Webservices Locatiedata wordt de kaart gevuld met relevante informatie zoals de vigerende enkelbestemmingen, de kadastrale grenzen en de gebouwen. De Kadaster Koppeling helpt met het opvragen van eigendommen binnen een bepaald gebied. Door het samenspel van alle Webservices en de vakspecialisten binnen ROgeo kunnen zij een totaalpakket aan informatie bieden aan hun opdrachtgevers.
De belangrijkste voordelen “Mijn ROgeo”
- Snel en efficiënt inzicht in een gebiedsgerelateerd vraagstuk
- Analyses maken zonder GISkennis
- Inzichten deelbaar binnen de organisatie of daarbuiten
- Altijd relevante en actuele datalagen uit geselecteerde overheidsbronnen
- Bij vragen altijd direct een ROgeo consultant beschikbaar